НАЙТИ ДОКУМЕНТ
Наказ № 1447 від 02.12.2008Про затвердження Змін до Плану діяльності Міністерства фінансів України з підготовки регуляторних актів на 2008 рік
Текст документа по состоянию на 2 июля 2009 года
<< Назад |
<<< Главная страница
Стр. 2
і) твори ужиткового мистецтва, у тому числі твори
декоративного ткацтва, кераміки, різьблення, ливарства, з
художнього скла, ювелірні вироби тощо;
ї) ілюстрації, карти, плани, креслення, ескізи, пластичні
твори, що стосуються географії, геології, топографії, техніки,
архітектури та інших сфер діяльності;
й) сценічні обробки творів, зазначених у пункті 1 цієї
частини, і обробки фольклору, придатні для сценічного показу;
к) похідні твори;
л) збірники творів, збірники обробок фольклору, енциклопедії
та антології, збірники звичайних даних, інші складені твори за
умови, що вони є результатом творчої праці за добором,
координацією або упорядкуванням змісту без порушення авторських
прав на твори, що входять до них як складові частини;
м) тексти перекладів для дублювання, озвучення, субтитрування
українською та іншими мовами іноземних аудіовізуальних творів;
н) інші твори.
2.4. Авторське право на твір виникає внаслідок факту його
створення. Для виникнення і здійснення авторського права не
вимагається реєстрація твору чи будь-яке інше спеціальне його
оформлення, а також виконання будь-яких інших формальностей.
2.5. Особа, яка має авторське право (автор твору чи будь-яка
інша особа, якій на законних підставах передано авторське майнове
право на цей твір), для сповіщення про свої права може
використовувати знак охорони авторського права. Цей знак
складається з таких елементів:
латинська літера "c", обведена колом (зображення знака не
наводиться);
ім'я особи, яка має авторське право;
рік першої публікації твору.
2.6. Знак охорони авторського права проставляється на
оригіналі і кожному примірнику твору.
2.7. Автору належать такі особисті немайнові права:
а) вимагати визнання свого авторства шляхом зазначення
належним чином імені автора на творі та його примірниках і за
будь-якого публічного використання твору, якщо це практично
можливо;
б) забороняти під час публічного використання твору
згадування свого імені, якщо він як автор твору бажає залишитись
анонімом;
в) вибирати псевдонім, зазначати і вимагати зазначення
псевдоніма замість справжнього імені автора на творі і його
примірниках і під час будь-якого його публічного використання;
г) вимагати збереження цілісності твору і протидіяти
будь-якому перекрученню, спотворенню чи іншій зміні твору або
будь-якому іншому посяганню на твір, що може зашкодити честі і
репутації автора.
2.8. Особисті немайнові права автора не можуть бути передані
(відчужені) іншим особам.
2.9. До майнових прав автора (чи іншої особи, яка має
авторське право) належать:
а) виключне право на використання твору;
б) виключне право на дозвіл або заборону використання твору
іншими особами.
2.10. Майнові права автора (чи іншої особи, яка має авторське
право) можуть бути передані (відчужені) іншій особі, після чого ця
особа стає суб'єктом авторського права.
2.11. Виключне право на використання твору автором (чи іншою
особою, яка має авторське право) дозволяє йому використовувати
твір у будь-якій формі і будь-яким способом.
2.12. Виключне право автора (чи іншої особи, яка має
авторське право) на дозвіл чи заборону використання твору іншими
особами дає йому право дозволяти або забороняти:
а) відтворення творів;
б) публічне виконання і публічне сповіщення творів;
в) публічну демонстрацію і публічний показ;
г) будь-яке повторне оприлюднення творів, якщо воно
здійснюється іншою організацією, ніж та, що здійснила перше
оприлюднення;
д) переклади творів;
е) переробки, адаптації, аранжування та інші подібні зміни
творів;
є) включення творів як складових частин до збірників,
антологій, енциклопедій тощо;
ж) розповсюдження творів шляхом першого продажу, відчуження
іншим способом або шляхом здавання в майновий найм чи у прокат та
шляхом іншої передачі до першого продажу примірників твору;
з) подання своїх творів до загального відома публіки таким
чином, що її представники можуть здійснити доступ до творів з
будь-якого місця і у будь-який час за їх власним вибором;
и) здавання в майновий найм і (або) комерційний прокат після
першого продажу, відчуження іншим способом оригіналу або
примірників аудіовізуальних творів, комп'ютерних програм, баз
даних, музичних творів у нотній формі, а також творів,
зафіксованих у фонограмі чи відеограмі або у формі, яку зчитує
комп'ютер;
і) імпорт примірників творів тощо.
2.13. Автор (чи інша особа, яка має авторське право) має
право вимагати виплати винагороди за будь-яке використання твору.
Винагорода може здійснюватися у формі одноразового (паушального)
платежу або відрахувань за кожний проданий примірник чи кожне
використання твору (роялті), або комбінованих платежів.
2.14. Розмір і порядок виплати авторської винагороди за
створення і використання твору встановлюються в авторському
договорі або у договорах, що укладаються за дорученням суб'єктів
авторського права організаціями колективного управління з особами,
які використовують твори.
2.15. Виключне майнове право на службовий твір належить
роботодавцю, якщо інше не передбачено трудовим договором
(контрактом) та (або) цивільно-правовим договором між автором і
роботодавцем.
2.16. За створення і використання службового твору автору
належить авторська винагорода, розмір та порядок виплати якої
встановлюються трудовим договором (контрактом) та (або)
цивільно-правовим договором між автором і роботодавцем.
2.17. Авторами аудіовізуального твору є:
а) режисер-постановник;
б) автор сценарію і (або) текстів, діалогів;
в) автор спеціально створеного для аудіовізуального твору
музичного твору з текстом або без нього;
г) художник-постановник;
д) оператор-постановник.
2.18. Одна і та сама фізична особа може суміщати дві або
більше із наведених у цій частині авторських функцій.
2.19. Якщо інше не передбачено у договорі про створення
аудіовізуального твору, автори, які зробили внесок або
зобов'язалися зробити внесок у створення аудіовізуального твору і
передали майнові права організації, що здійснює виробництво
аудіовізуального твору, чи продюсеру аудіовізуального твору, не
мають права заперечувати проти виконання цього твору, його
відтворення, розповсюдження, публічного показу, публічної
демонстрації, публічного сповіщення, а також субтитрування і
дублювання його тексту, крім права на окреме публічне виконання
музичних творів, включених до аудіовізуального твору. За
оприлюднення і кожне публічне виконання, показ, демонстрацію чи
сповіщення аудіовізуального твору, його здавання у майновий найм і
(або) комерційний прокат його примірників за всіма авторами
аудіовізуального твору зберігається право на справедливу
винагороду, що розподіляється і виплачується організаціями
колективного управління або іншим способом.
2.20. Комп'ютерні програми охороняються як літературні твори.
Така охорона поширюється на комп'ютерні програми незалежно від
способу чи форми їх вираження.
2.21. Без згоди автора (чи іншої особи, яка має авторське
право), але з обов'язковим зазначенням імені автора і джерела
запозичення, допускається:
а) використання цитат (коротких уривків) з опублікованих
творів в обсязі, виправданому поставленою метою, в тому числі
цитування статей з газет і журналів у формі оглядів преси, якщо
воно зумовлено критичним, полемічним, науковим або інформаційним
характером твору, до якого цитати включаються; вільне використання
цитат у формі коротких уривків з виступів і творів, включених до
фонограми (відеограми) або програми мовлення;
б) використання літературних і художніх творів в обсязі,
виправданому поставленою метою, як ілюстрацій у виданнях,
передачах мовлення, звукозаписах чи відеозаписах навчального
характеру;
в) відтворення у пресі, публічне виконання чи публічне
сповіщення попередньо опублікованих у газетах або журналах статей
з поточних економічних, політичних, релігійних та соціальних
питань чи публічно сповіщених творів такого ж самого характеру у
випадках, коли право на таке відтворення, публічне сповіщення або
інше публічне повідомлення спеціально не заборонено автором;
д) відтворення з метою висвітлення поточних подій засобами
фотографії або кінематографії, публічне сповіщення або інше
публічне повідомлення творів, побачених або почутих під час
перебігу таких подій, в обсязі, виправданому інформаційною метою;
г) відтворення у каталогах творів, виставлених на доступних
публіці виставках, аукціонах, ярмарках або у колекціях для
висвітлення зазначених заходів, без використання цих каталогів у
комерційних цілях;
е) видання випущених у світ творів рельєфно-крапковим шрифтом
для сліпих;
є) відтворення творів для судового і адміністративного
провадження в обсязі, виправданому цією метою;
ж) публічне виконання музичних творів під час офіційних і
релігійних церемоній, а також похоронів в обсязі, виправданому
характером таких церемоній;
з) відтворення з інформаційною метою у газетах та інших
періодичних виданнях, передача в ефір або інше публічне сповіщення
публічно виголошених промов, звернень, доповідей та інших подібних
творів у обсязі, виправданому поставленою метою;
и) тільки відтворення твору бібліотеками та архівами
примірників творі репрографічним способом, для навчання, у
особистих цілях у межах робочого законодавства.
2.22. Авторське право діє протягом усього життя автора і
70 років після його смерті, крім випадків, передбачених діючим
законодавством.
2.23. Майнові права авторів та інших осіб, які мають виключне
авторське право, переходять у спадщину. Не переходять у спадщину
особисті немайнові права автора.
2.24. Закінчення строку дії авторського права на твори
означає їх перехід у суспільне надбання.
2.25. Твори, які стали суспільним надбанням, можуть вільно,
без виплати авторської винагороди, використовуватися будь-якою
особою, за умови дотримання особистих немайнових прав.
2.26. Автор (чи інша особа, яка має авторське право) може
передати свої майнові права, зазначені у статті 15 цього Закону,
будь-якій іншій особі повністю чи частково. Передача майнових прав
автора (чи іншої особи, яка має авторське право) оформляється
авторським договором.
2.27. Автору та іншій особі, яка має авторське право,
належить виключне право надавати іншим особам дозвіл на
використання твору будь-яким одним або всіма відомими способами на
підставі авторського договору.
2.28. Договори про передачу прав на використання творів
укладаються у письмовій формі. В усній формі може укладатися
договір про використання (опублікування) твору в періодичних
виданнях (газетах, журналах тощо).
2.29. Авторська винагорода визначається у договорі у вигляді
відсотків від доходу, отриманого від використання твору, або у
вигляді фіксованої суми чи іншим чином. При цьому ставки
авторської винагороди не можуть бути нижчими за мінімальні ставки,
встановлені Кабінетом Міністрів України.
2.30. Об'єктами суміжних прав, незалежно від призначення,
змісту, оцінки, способу і форми вираження, є:
а) виконання літературних, драматичних, музичних,
музично-драматичних, хореографічних, фольклорних та інших творів;
б) фонограми, відеограми;
в) передачі (програми) організацій мовлення.
2.31. Суб'єктами суміжних прав є:
а) виконавці творів, їх спадкоємці та особи, яким на законних
підставах передано суміжні майнові права щодо виконань;
б) виробники фонограм, їх спадкоємці (правонаступники) та
особи, яким на законних підставах передано суміжні майнові права
щодо фонограм;
в) виробники відеограм, їх спадкоємці (правонаступники) та
особи, яким на законних підставах передано суміжні майнові права
щодо відеограм;
г) організації мовлення та їх правонаступники.
2.32. Суміжне право виникає внаслідок факту виконання твору,
виробництва фонограми, виробництва відеограми, оприлюднення
передачі організації мовлення.
2.33. Виконавець, виробник фонограми, виробник відеограми для
сповіщення про свої суміжні права на фонограмах, відеограмах і
всіх їх примірниках, що розповсюджуються серед публіки на законних
підставах, або їх упаковках можуть використовувати знак охорони
суміжних прав.
2.34. Виконавцеві твору належать такі особисті немайнові
права:
а) вимагати визнання того, що він є виконавцем твору;
б) вимагати, щоб його ім'я або псевдонім зазначалися чи
повідомлялися у зв'язку з кожним його виступом, записом чи
виконанням (у разі, якщо це можливо);
в) вимагати забезпечення належної якості запису його
виконання і протидіяти будь-якому перекрученню, спотворенню чи
іншій суттєвій зміні, що може завдати шкоди його честі і
репутації.
2.35. Виробник фонограми чи відеограми має право зазначати
своє ім'я (назву) на кожному носії запису або його упаковці поряд
із зазначенням авторів, виконавців і назв творів, вимагати його
згадування у процесі використання фонограми (відеограми).
2.36. Організація мовлення має право вимагати згадування
своєї назви у зв'язку із записом, відтворенням, розповсюдженням
своєї передачі і публічним повторним сповіщенням її іншою
організацією мовлення.
2.37. Майновим правом виконавців є їх виключне право
дозволяти чи забороняти іншим особам:
а) публічне сповіщення своїх незафіксованих виконань (прямий
ефір);
б) фіксацію у фонограмах чи відеограмах своїх раніше
незафіксованих виконань;
в) відтворення (пряме і (або) опосередковане) своїх виконань,
зафіксованих без їх згоди у фонограмі чи відеограмі, чи за їх
згодою, але якщо відтворення здійснюється з іншою метою, ніж та,
на яку вони дали свою згоду;
г) розповсюдження своїх виконань, зафіксованих у фонограмі чи
відеограмі, шляхом першого продажу або іншої передачі права
власності у разі, коли вони при першій фіксації виконання не дали
дозволу виробнику фонограми (виробнику відеограми) на її подальше
відтворення;
д) комерційний прокат, майновий найм своїх виконань,
зафіксованих у фонограмі чи відеограмі, якщо при фіксації не було
їх згоди на комерційний прокат і майновий найм, навіть після
розповсюдження виконань, здійсненого виробником фонограми
(відеограми) або за його дозволом;
е) розповсюдження своїх виконань, зафіксованих у фонограмах
чи відеограмах, через будь-які засоби зв'язку таким чином, що
будь-яка особа може отримати до них доступ з будь-якого місця і в
будь-який час за їх власним вибором, якщо при першій фіксації
виконання не було їх згоди на такий вид розповсюдження.
2.38. До майнових прав виробників фонограм і виробників
відеограм належить їх виключне право на використання своїх
фонограм, відеограм і виключне право дозволяти чи забороняти іншим
особам:
а) відтворення (пряме і (або) опосередковане) своїх фонограм
і відеограм у будь-якій формі та будь-яким способом;
б) розповсюдження серед публіки фонограм, відеограм та їх
примірників шляхом першого продажу або іншої передачі права
власності;
в) комерційний прокат фонограм, відеограм і їх примірників,
навіть після їх розповсюдження, здійсненого виробником фонограми
чи відеограми або за їх дозволом;
г) публічне сповіщення фонограм, відеограм та їх примірників
через будь-які засоби зв'язку таким чином, що будь-яка особа може
отримати до них доступ з будь-якого місця і в будь-який час за їх
власним вибором;
д) будь-яку видозміну своїх фонограм, відеограм;
е) ввезення на митну територію України фонограм, відеограм та
їх примірників з метою їх поширення серед публіки.
2.39. Майнові права виробників фонограм і виробників
відеограм можуть передаватися (відчужуватися) іншим особам на
підставі договору, в якому визначаються спосіб використання
фонограми (відеограми), розмір і порядок виплати винагороди, строк
дії договору, строк використання фонограми (відеограми),
територія, на яку розповсюджуються передані права, тощо. Визначені
договором ставки винагороди не можуть бути нижчими за мінімальні
ставки, встановлені Кабінетом Міністрів України.
2.40 До майнових прав організацій мовлення належить їх
виключне право на використання своїх програм будь-яким способом і
виключне право дозволяти чи забороняти іншим особам:
а) публічне сповіщення своїх програм шляхом трансляції і
ретрансляції;
б) фіксацію своїх програм на матеріальному носії та їх
відтворення;
в) публічне виконання і публічну демонстрацію своїх програм у
місцях з платним входом.
2.41. Майнові права організації мовлення можуть передаватися
(відчужуватися) іншим особам на підставі договору, в якому
визначаються спосіб і строк використання програми мовлення, розмір
і порядок виплати винагороди, територія, на яку розповсюджуються
передані права, тощо.
| Стр.1 | Стр.2 | Стр.3 | Стр.4 | Стр.5 | Стр.6 | Стр.7 |
<< Назад |
<<< Главная страница
|